dinsdag 19 juli 2011

Terugblik

Veel mensen hebben gevraagd of de reis ons tegen of mee is gevallen en dus even nog een kleine terugblik.
De hele reis is ons zeer meegevallen. Alleen op een gegeven moment was het flink glooiende landschap te veel en zeker met Les Landes aan de horizon hebben we besloten de trein een stuk te nemen. Ik heb hier wat weerstand tegen gehad, maar het was op dat moment het verstandigst voor ons. Ik was helemaal klaar met de beschrijvingen in de boekjes, want ik denk dat 80% van de klimmen er niet in stonden en als je dan de hele tijd weer een flinke klim voor je kiezen krijgt, houdt het een beetje op. Ik vond de beschrijving van de "Groene weg" van vorig jaar een stuk duidelijker in de klimmen beschreven. Het prettigst heb ik gefietst op het niet beschreven stuk route tussen Oloron en St.-Jean-Pied-de-Port. Je wist niet of je wel of niet moest klimmen en toch was dat een stuk prettiger, daarbij was het ook een stuk dat heel mooi was.
Volgend jaar gaan we waarschijnlijk zelf een route uitstippelen. Waarheen nog geen idee, maar we hebben een jaar om dat uit te zoeken.
Wat ik erg leuk vond was dat je door zoveel verschillende gebieden kwam met allemaal hun eigen cultuur. Kortom we hebben genoten van onze vakantie en volgend jaar gaan we meer met de tent doen, waarschijnlijk ook een andere tent, want deze was echt te klein, maar om te proberen goed genoeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wij zouden het leuke vinden als je een berichtje achter laat.