vrijdag 1 juli 2011

Gisteren een te zware dag.

Gisteren geen berichtje gepost, want 's avonds bij het avondeten kon ik alleen uitbrengen als John vroeg wat ik wou eten "slapen". We sliepen in St. Genevieve in Hotel du Nord. Eenvoudig hotel met zeer slecht matras. Ik heb op meerdere plekken in mijn lijf veren voelen prikken en ook op plekken waar dat niet prettig was. Maar nu terug naar de dag en hoe we daar terecht zijn gekomen. We gingen het begin van het klimstuk in traject 4 in en ja dat was te merken. Heel veel klimwerk, maar natuurlijk ook mooie afdalingen. Een heel mooi stuk door het bos gefietst. Er stonden nog 2 padvinders die de weg zochten op een kaart. Ik heb nog getwijfeld zal ik even stoppen met mijn belkompasje, misschien komen ze er dan beter uit, maar ik heb het niet gedaan. Had juist zo'n lekker vaartje van 20 km per uur. Tussen de middag een lekker menuutje de jour gegeten. Ja vandaag was alles eens niet gesloten alleen het grootste probleem is dat de slaapvoorzieningen erg wijd verspreid liggen en toen ik in Mouy wel erg moe was heeft John bij het gemeentehuis gevraagd of hun wat wisten en die kwamen dus na googlen met dat hotel. Het eten was goed alleen het matras viel dus tegen, maar ja je kunt niet alles hebben. Uiteindelijk 92 km gefietst.

Vandaag vroeg begonnen, eerst een koffietje in het hotel en daarna naar de buren, de bakker, voor onze pain au chocolate and pain au raisin en een lekkere sandwich met casslerib en roomkaas. Daarna weer de heuvelen in getrokken. Klimmetjes tot 10% en dalingen tot 9%. In Meru was een leuk wekelijks marktje met groenten en ook kaas, dus wat ingeslagen voor vanavond aangezien we wisten dat het een camping zou worden vandaag. Het kaasje werd een Neufchatel (het hartjesvormige kaasje) en verder nog wat heerlijk fruit. De kaas is heerlijk en de Meloen ruikt ook goddelijk. Vandaag zijn we op de camping 5 km na Meziers terecht gekomen. Vandaag ook voor het eerst de fietshelmen gebruikt. We hadden een 9% afdaling richting Seine en Meziers in. Daarna werd het ook nog heel druk met wat grote wegen die samen kwamen en de avondspits van Frankrijk. Daarna gingen we een klim tot 7% in en heb ik mijn helm snel weer afgedaan, want ik kreeg het bloed en bloedheet eronder. Uiteindelijk zelfs een stukje gelopen, want ik was helemaal op. Het plan was nog 22 km verder, maar dit was mooi zat. Ach en als we Pamplona niet halen, maar tot de pyreneeen komen, vindt ik het ook goed. Het blijft tenslotte vakantie. Wie weet gaan we nog richting Pau of Lourdes om de etappe van de tour te aanschouwen op 15 juli. Zoals jullie lezen allemaal mogelijkheden.
Nu ga ik verder genieten van du pain, du vin, maar zonder boursin. De Orikaso doet het weer goed en de wijn smaakt er ook prima uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wij zouden het leuke vinden als je een berichtje achter laat.