dinsdag 30 april 2013

Hilversum-Bemmel

Dit weekend hadden we een verjaardag van mijn nichtje, dus onze route leidde naar Bemmel. We vertrokken zaterdagochtend al vroeg met de trein naar Hilversum alwaar ik vandaan een route had gemaakt naar Bemmel.
In Hilversum was ik zoals altijd weer eens de weg kwijt. Ik begon met de verkeerde kant op te rijden. Toen ik bedacht dat de route weleens vanaf de andere kant van het station kon beginnen. Daar waren wegwerkzaamheden en zo moesten we toch nog wat afwijken, maar uiteindelijk hebben we dan toch de route opgepakt richting Amersfoort. We hadden deze keer volle bepakking bij ons. Ik 18 kilo en John 24 kilo. Meer dan 2 of 3 kilo gaat er met de lange vakantie niet bijkomen voor noodrantsoenen en dat soort dingen. De fiets reed dan ook weer heerlijk rond. In het begin wel weer wennen aan het gewicht bij stilstaan en ik zit dan ook weer onder de blauwe plekken op mijn benen.
De route ging verder gelukkig goed door Hilversum en al vrij snel waren we op weg naar Soest. Op Soestdijk was iets met jachtpaarden te doen toen we er langs kwamen en er stonden 2 mannen met van die mooie oude motoren voor het paleis. Zag er mooi uit. In Soest namen we gelukkig de rustige klim omhoog. Ik heb ook weleens de heftige klim genomen en die is best zwaar, maar dan heb je weer meer een afdaling wat ook wel lekker is.
Het pad wat we naar beneden hebben gelopen.
Na 15 km waren we in Amersfoort waar we heerlijk koffie met appelgebak hebben gegeten. Het was nog iets warme appeltaart echt heerlijk. Hierna ging onze route weer verder. We waren hiervoor iets afgeweken, maar gelukkig hadden we vrij snel de route weer terug.
Op een gegeven moment kwamen we bij wegwerkzaamheden en zoals wel vaker, gingen wij niet uitwijken. Toen het fietspad weg was, hadden ze gelukkig wel weer de weg geasfalteerd, dus ging het verder via de weg. Die toch leeg was, want de auto's mochten daar niet komen.
In Barneveld even snel iets bij de tennisclub gedronken, want we moesten beiden naar de WC. En dat was geen probleem, maar wij vonden het wel zo netjes dan iets te drinken. De weg leidde ons hierna verder naar Scherpenzeel. Hier hadden we met John zijn werk 2 jaar terug een fietstocht gehad en toevallig kwamen we langs het eettentje waar we toen hadden geluncht en aangezien het lunchtijd was, hebben we daar nu weer geluncht. Helaas kregen we gelijk daarna een heftige klim voor onze kiezen. Dat viel even heel zwaar tegen, maar we zijn boven gekomen. De route liep verder langs Ede over de Ginkelse heide en dat ging lekker vals plat omhoog. Ik heb dan ook lekker een flink tempo aangehouden. Op een gegeven moment kwam er mensen in zicht. Ik belde en toen duurde het voor mijn gevoel nog best lang voor ik er voorbij was. Toen ik dan ook langs zoefde, zei ik" Sorry dat het zo lang duurde, maar ik ben dan ook beladen met bagage. " Die mensen lagen in een deuk en John vroeg later maar wat ik had gezegd, omdat die mensen zo moesten lachen. We reden inmiddels 29 km per uur, dus het was ook wat vreemd.
Bij Wolfheze wou de GPS wel een heel erg modderig pad nemen, dus maar van de route afgeweken en aan de andere kant van het spoor gaan rijden en waar we na 5 km weer terug op de route kwamen en zo Wolfheze inklommen.
Toen moesten we afdalen naar het Drielse veer alleen wou de GPS dat we een trap naar beneden namen. Nadat John even had verkent of het kon toch de trap genomen en dat is gelukt. Helaas ging wel net de pont weg toen we beneden waren en moesten we even wachten.
Bij de golfclub is Elst hebben we lekker een ijsje genuttigd. Ik wist niet welk ijs John had en toen hij mij liet proeven. Noemde ik allerlei soorten zoals aardbei, kers en framboos. Bleek het watermeloen, nou ze mogen nog wel even oefenen, want daar smaakte het echt niet naar. En het bananenijs smaakte ook al niet echt naar banaan. Hierna nog 7 km naar het huis van mijn ouders.
De volgende dag zijn we nog van Bemmel naar Nijmegen gereden via Lent en het fietspad langs het spoor en zo kwamen we precies op tijd op het station aan om de trein te missen. Gelukkig ging de stoptrein naar Den Bosch 5 minuten later en die haalden we wel.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wij zouden het leuke vinden als je een berichtje achter laat.