maandag 24 mei 2010

Poligny-Cernon 60,6 km

Vandaag een slechte start. John zijn fiets had een lekker band. Geluukig snel geplakt met een bandenmonteur (John) en een fietsenmaker (zwitser die ok in het hotel verbleef). Ook de stoute schoenen aangetrokken en de eigenaar van ons hotel in Poligny laten bellen naar de hotels. Chansia was gesloten, dus het werd Cernon. Dat was een goede keuze omdat we pas laat vertrokken. Vandaag in totaal 12 km geklommen. Gisteren kwamen we al veel andere fietsers tegen op onze weg en vanmorgen zaten er andere nederlanders in ons hotel. Gezellig gepraat over onze wederzijdse ervringen. Hun waren vertrokken vanuit Meppel en hebben vandaag een rustdag genomen, heel verstandig. Het was vandaag weer bloedheet, denk dat we wel boven de 30 graden zijn uitgekomen.en met al dit geklim zeer zwaar. Moet zeggen vindt de Jura erg mooi, net klein Zwitserland. Heel veel kazen en rose's uit de Jura al op en allemaal erg lekker. Morgen de Jura uit en het nieuwe gebied in ter hoogte van Lyon. We zijn morgen een lange rit van plan, maar als we eerder moe zijn of het weer gewoon ns parten speelt, dan wordt het een minder lange rit, maar als we dat gaan fietsen wat ik in gedachten heb wordt het ongeveer 6 km klimmen, dus vergeleken met vandaag peanuts.
Waar ik me wel over verbaas, is dat allle mensen die we tegenkomen zich verbazen dat ik dit doe. Kleine uitleg, ik ben ongeveer 20 jaar jonger dan de jongste fietser die we verder tegenkomen. Mensen onder de 55 zijn we zeker niet tegengekomen. Terwijl ik het van die ouderen fietsers veel knapper vindt aangezien je toch over een goede conditie moet beschikken voor deze tocht.
Vandaag geluncht in Mirebel ,mooi plaatsje op een berg met een heerlijk restaurant, de risotto was goddelijk met heerlijke morillen en andere bospaddestoelen. Vegetarisch ware het niet dat hij gemaakt was met kippenbouillon waardoor hij bij de vleesgerchten stond. Me heel erg verbaasd over een ander stel nederlanders, die kwamen koffie drinken, geen lunch, en hebben verder driekwartier hun bidon staan spoelen op het toilet en opnieuw gevuld.
Het eten was hier in het restaurant vandaag heerlijk, althans mijn eten dat van John was vies. Ja, pap en mam jullie schoonzoon luisterd slecht naar jullie. Ikzelf ontwijk worstjes, maar toen de keuze tussen vis en vlees was en zelfs nadat de ober het worstje had laten zien nam hij het en yep het was een pens of lebmaag worstje en ontzettend goor. Mijn forel daar en tegen was heerlijk en zwom vanmorgen vast nog in dat meer hier beneden.
We zullen vannacht vast heerlijk slapen. Morgen hop ik de tocht van morgen er op te zetten. Vanuit een bloedheet Frankrijk wens ik jullie een goedennacht of dag (ligt eraan wanneer iedereen het leest.).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wij zouden het leuke vinden als je een berichtje achter laat.